De revolutionaire TwinAir-turbomotor combineert een hoog prestatieniveau met lage verbruikscijfers dankzij geavanceerde technologie zoals een turbocompressor met hoog rendement, een in de cilinderkop geïntegreerd uitlaatspruitstuk, het innovatieve MultiAir-systeem voor directe aansturing van de inlaatkleppen en niet te vergeten het standaard Start&Stop-systeem.
Max. vermogen in
kW (pk) bij t/min
77 (105) / 5500
Max. koppel in
Nm bij t/min
145 / 2000
Topsnelheid
(km/h)
Acceleratie van
(sec.) 0 - 100 km/h
Brandstofverbruik
(l/100 km) - Volgens EU-norm 715/2007 - 692/2008A
5,6 Stadsverkeer
4,1 Buitenweg
4,7 Gecombineerd
CO2-emissie
(g/km)
Milieunorm
Euro 6BTransmissie: handgeschakeld,
zes versnellingenDe 500L denkt aan het hele gezin. Daarom is hij standaard uitgerust met zes airbags: frontairbags voor de bestuurder en voorpassagier, twee zijairbags en twee gordijnairbags die ook de achterpassagiers beschermen. Voor nog meer veiligheid is ook een knieairbag voor de bestuurder verkrijgbaar.
Autonomous City Brake helpt je ongelukken te voorkomen in het drukke stadsverkeer. Dit autonome remsysteem bewaakt met behulp van een
lasersensor de zone voor de auto en grijpt bij snelheden tot 30 km/h automatisch in wanneer een botsing dreigt.
Een ongeluk zit in een klein hoekje. Daarom is de 500L standaard uitgerust met ESC-stabiliteitsregeling, een systeem dat ervoor zorgt dat de auto bij plotselinge uitwijkmanoeuvres of gladheid bestuurbaar blijft. In het systeem zijn ook verschillende andere rijveiligheidssystemen geïntegreerd, zoals ASR/MSR (gaat doorslippen van de aangedreven wielen tegen), Hill Holder (vergemakkelijkt wegrijden tegen een helling op), ABS (voorkomt blokkeren van de wielen bij krachtig remmen), ERM (elektronische beveiliging tegen over de kop slaan) en DST (dynamische stuurassistentie).
Hill Holder maakt wegrijden tegen een helling op makkelijker dan ooit: het systeem voorkomt dat de auto na het loslaten van het rempedaal terugrolt, zonder dat je daarvoor de handrem hoeft te gebruiken.
De 500L waakt over je veiligheid: in gevaarlijke situaties spoort het DST-systeem je met lichte tegendruk in het stuurwiel aan de juiste stuurbewegingen uit te voeren om hem op een veilige koers te houden.
De 500L is zelfs op de meest onwaarschijnlijke scenario's voorbereid: zo beschikt hij standaard over ERM, een systeem dat over de kop slaan van de auto helpt voorkomen.
De revolutionaire TwinAir-turbomotor combineert een hoog prestatieniveau met lage verbruikscijfers dankzij geavanceerde technologie zoals een turbocompressor met hoog rendement, een in de cilinderkop geïntegreerd uitlaatspruitstuk, het innovatieve MultiAir-systeem voor directe aansturing van de inlaatkleppen en niet te vergeten het standaard Start&Stop-systeem.
Max. vermogen in
kW (pk) bij t/min
77 (105) / 5500
Max. koppel in
Nm bij t/min
145 / 2000
Topsnelheid
(km/h)
Acceleratie van
(sec.) 0 - 100 km/h
Brandstofverbruik
(l/100 km) - Volgens EU-norm 715/2007 - 692/2008A
5,6 Stadsverkeer
4,1 Buitenweg
4,7 Gecombineerd
CO2-emissie
(g/km)
Milieunorm
Euro 6BTransmissie: handgeschakeld,
zes versnellingenDe 500L denkt aan het hele gezin. Daarom is hij standaard uitgerust met zes airbags: frontairbags voor de bestuurder en voorpassagier, twee zijairbags en twee gordijnairbags die ook de achterpassagiers beschermen. Voor nog meer veiligheid is ook een knieairbag voor de bestuurder verkrijgbaar.
Autonomous City Brake helpt je ongelukken te voorkomen in het drukke stadsverkeer. Dit autonome remsysteem bewaakt met behulp van een
lasersensor de zone voor de auto en grijpt bij snelheden tot 30 km/h automatisch in wanneer een botsing dreigt.
Een ongeluk zit in een klein hoekje. Daarom is de 500L standaard uitgerust met ESC-stabiliteitsregeling, een systeem dat ervoor zorgt dat de auto bij plotselinge uitwijkmanoeuvres of gladheid bestuurbaar blijft. In het systeem zijn ook verschillende andere rijveiligheidssystemen geïntegreerd, zoals ASR/MSR (gaat doorslippen van de aangedreven wielen tegen), Hill Holder (vergemakkelijkt wegrijden tegen een helling op), ABS (voorkomt blokkeren van de wielen bij krachtig remmen), ERM (elektronische beveiliging tegen over de kop slaan) en DST (dynamische stuurassistentie).
Hill Holder maakt wegrijden tegen een helling op makkelijker dan ooit: het systeem voorkomt dat de auto na het loslaten van het rempedaal terugrolt, zonder dat je daarvoor de handrem hoeft te gebruiken.
De 500L waakt over je veiligheid: in gevaarlijke situaties spoort het DST-systeem je met lichte tegendruk in het stuurwiel aan de juiste stuurbewegingen uit te voeren om hem op een veilige koers te houden.
De 500L is zelfs op de meest onwaarschijnlijke scenario's voorbereid: zo beschikt hij standaard over ERM, een systeem dat over de kop slaan van de auto helpt voorkomen.