Prestaties en veiligheid

Benzine - 1.4 Turbo MultiAir 16v 140

De geavanceerde MultiAir-benzinemotoren van Fiat maken gebruik van elektro-hydraulisch bediende inlaatkleppen die werken op basis van een specifieke regelstrategie. Dit zorgt voor een optimale thermodynamische efficiency, wat zich in de praktijk vertaalt in een hoog koppel bij lage toerentallen en een gunstig brandstofverbruik.

103

Max. vermogen

kW (pk) bij t/min

103 (140) / 5000

230

Max. koppel

Nm bij t/min

230 / 1750

190

Topsnelheid

(km/h)

9,8

Acceleratie van

0 - 100 km/h (sec.)

5,9

Brandstofverbruik

l/100 km (km/l) - volgens EU-norm 715/2007 - 692/2008A

7,6 (17") / 7,7 (18") | 7,0 (17") / 7,2 (18")* Stadsverkeer

4,9 (17") / 5,0 (18") | 4,8 (17") / 4,9 (18")* Buitenweg

5,9 (17") / 6,0 (18") | 5,6 (17") / 5,7 (18")* Gecombineerd

137

CO2-emissie

(g/km)


137 (17") / 139 (18") | 131 (17") / 133 (18")*

*Waarden voor versies met DCT automatische transmissie

Milieunorm

Euro 6

Transmissie

handgeschakeld, zes versnellingen

Ook verkrijgbaar met

DCT 6-traps automatische transmissie met dubbele koppeling

De innovatieve DCT 6-traps automatische transmissie met dubbele koppeling staat garant voor snel en soepel schakelen zonder vermogensverlies

Keuze uit

4x2-voorwielaandrijving en 4x2-voorwielaandrijving

met Traction+

Autonomous City Brake maakt gebruik van radar- en videosensoren om u te waarschuwen voor een dreigende botsing wanneer een te groot snelheidsverschil wordt waargenomen met een langzamer rijdende voorligger. Wanneer u zelf niet ingrijpt, activeert het systeem automatisch de remmen om een botsing te voorkomen of de gevolgen daarvan te beperken.

Fiat 500X Cross - Brake Control

Adaptieve cruise control* maakt gebruik van radartechnologie om behalve een constante kruissnelheid ook een veilige afstand tot voorliggers te handhaven. Het systeem detecteert ook stilstaande voertuigen of andere obstakels op de weg en grijpt zo nodig in om een botsing te voorkomen.

 

Fiat 500X Cross - Adaptieve cruise control

Het Blind Spot Assist-systeem van de 500X Cross bewaakt constant de dode hoek aan de zijkant van de auto en waarschuwt u met oplichtende symbolen in de buitenspiegels wanneer hier een ander voertuig wordt waargenomen.

Fiat 500X Cross - Blind Spot Detection

Lane Assist* waarschuwt u wanneer u mogelijk onbedoeld (zonder de richtingaanwijzers te bedienen) van rijstrook wisselt. Behalve met een waarschuwingssymbool in het instrumentenpaneel wordt u ook geattendeerd doordat het stuurwiel extra weerstand biedt tegen stuurbewegingen in de ongewenste richting.

*Niet beschikbaar voor versies met 1.6-benzinemotor

Fiat 500X Cross - Lane Assist

Parkeersensoren en een achteruitrijcamera maken achteruit inparkeren en manoeuvreren met de 500X Cross een fluitje van een cent. Bij achteruit wegrijden uit een haaks parkeervak waarschuwt het dodehoekbewakingssysteem u bovendien voor van opzij naderend verkeer.

Caméra de recul de Fiat 500X

Dankzij de gerichte toepassing van hogesterktestaal in de carrosserieconstructie heeft de 500X Cross een bijzonder hoge torsiestijfheid. In combinatie met de geavanceerde MacPherson-wielophanging voor en achter zorgt dit voor een zeer stabiele wegligging en een zeer goede handling. Ook bij uitstapjes buiten het asfalt.

Fiat 500X Cross - Wegligging

De ESC-stabiliteitsregeling houdt de 500X Cross bij plotselinge uitwijkmanoeuvres en bij gladheid perfect bestuurbaar. Voor een maximum aan actieve veiligheid beschikt het systeem over aanvullende functies als ASR/MSR, Hill Holder, ABS met EBD, ERM en DST.

Fiat 500X Cross - ESC