Performance And Safety

Technologie in dienst van de veiligheid


Autonomous City Brake maakt gebruik van radar- en videosensoren om je te waarschuwen voor een dreigende botsing wanneer een te groot snelheidsverschil wordt waargenomen met een langzamer rijdende voorligger. Wanneer je zelf niet ingrijpt, activeert het systeem automatisch de remmen om een botsing te voorkomen of de gevolgen daarvan te beperken.

Fiat 500X S-Design brake control

Zicht op de dode hoek


Het Blind Spot Assist-systeem van de 500X Mirror bewaakt constant de dode hoek aan de zijkant van de auto en waarschuwt je met oplichtende symbolen in de buitenspiegels wanneer hier een ander voertuig wordt waargenomen. Bij achteruit wegrijden uit een haaks parkeervak of oprit waarschuwt het systeem je ook voor voetgangers of van opzij naderend verkeer, zodat je tijdig kunt remmen.

Fiat 500X S-Design Adaptive Cruise Control

Technologie die verder kijkt


Het gebeurt iedereen wel eens: je bent even afgeleid waardoor je onbedoeld naar links of rechts stuurt. Het Lane Assist-systeem van de 500X Mirror waarschuwt je in zo'n geval onmiddellijk, zodat je bijtijds kunt corrigeren om veilig op je eigen rijbaan te blijven.

500X S-Design blind spot assist

Ogen in je rug


Dankzij de parkeersensoren en achteruitrijcamera met hulplijnen in het camerabeeld zet je de 500X Mirror probleemloos op elke vrije parkeerplek, hoe krap die ook is.
Bij het achteruit uitparkeren vanuit een haaks parkeervak waarschuwt de Rear Cross Path Detection-functie van het Blind Spot Assist-systeem je voor passerende voetgangers of van opzij naderend verkeer.

Fiat 500X S-Design rear camera

De ESC-stabiliteitsregeling houdt de 500X Mirror bij plotselinge uitwijkmanoeuvres en bij gladheid perfect bestuurbaar. Het systeem biedt daarnaast nog een reeks veiligheidsverhogende elektronische rijassistentiefuncties als ASR/MSR, Hill Holder, ABS+EBD, ERM en DST.

500X S-Design ESC road performance

Benzine - 1.6 16v 110

De 1.6 16v-benzinemotor van 110 pk/81 kW combineert een royaal koppel over het hele toerenbereik met een gunstig brandstofverbruik en lage emissiewaarden.

81

Max. vermogen

kW (pk) bij t/min

81 (110) / 5500

152

Max. koppel

Nm bij t/min

152 / 4500

180

Topsnelheid

(km/h)

11,5

Acceleratie van

0 - 100 km/h (sec.)

5,9

Brandstofverbruik

l/100 km (km/l) - volgens EU-norm715/2007 - 692/2008A

7,8 Stadsverkeer

5,0 Buitenweg

6,0 Gecombineerd

139

CO2-emissie

(g/km)

*Waarden voor versies met DCT automatische transmissie

Milieunorm

Euro 6

Transmissie

Handgeschakeld, vijf versnellingen

Keuze uit

Aandrijving

voorwielaandrijving

Benzine - 1.4 Turbo MultiAir 16v 140

De geavanceerde MultiAir-benzinemotoren van Fiat maken gebruik van elektro-hydraulisch bediende inlaatkleppen die werken op basis van een specifieke regelstrategie. Dit zorgt voor een optimale thermodynamische efficiency, wat zich in de praktijk vertaalt in een hoog koppel bij lage toerentallen en een gunstig brandstofverbruik.

103

Max. vermogen

kW (pk) bij t/min

103 (140) / 5000

230

Max. koppel

Nm bij t/min

230 / 1750

190

Topsnelheid

(km/h)

9,8

Acceleratie van

0 - 100 km/h (sec.)

5,9

Brandstofverbruik

l/100 km (km/l) - volgens EU-norm 715/2007 - 692/2008A

7,6 (17") / 7,7 (18") | 7,0 (17") / 7,2 (18")* Stadsverkeer

4,9 (17") / 5,0 (18") | 4,8 (17") / 4,9 (18")* Buitenweg

5,9 (17") / 6,0 (18") | 5,6 (17") / 5,7 (18")* Gecombineerd

137

CO2-emissie

(g/km)


137 (17") / 139 (18") | 131 (17") / 133 (18")*

*Waarden voor versies met DCT automatische transmissie

Milieunorm

Euro 6

Transmissie

handgeschakeld, zes versnellingen

Ook verkrijgbaar met

DCT 6-traps automatische transmissie met dubbele koppeling

De innovatieve DCT 6-traps automatische transmissie met dubbele koppeling staat garant voor snel en soepel schakelen zonder vermogensverlies

Aandrijving

voorwielaandrijving

met Traction+