Prestaties en veiligheid

Benzine - 1.4 Turbo MultiAir 140

Fiats MultiAir-motoren maken gebruik van elektro-hydraulisch bediende inlaatkleppen die werken op basis van een specifieke regelstrategie. Dit zorgt voor een optimale thermodynamische efficiency, wat zich in de praktijk vertaalt in een hoog koppel bij lage toerentallen en een gunstig brandstofverbruik.
De innovatieve DCT 6-traps semi-automatische transmissie met dubbele koppeling staat garant voor snel en soepel schakelen zonder vermogensverlies.

140

Max. vermogen

kW (pk) bij t/min

103 (140) @ 5000

230

Max. koppel

Nm bij t/min

(230) @ 1750

190

Topsnelheid

(km/h)

9,8

Acceleratie

0 -100 km/h (sec.)

137

Brandstofverbruik

(l/100 km) - Volgens EU-norm 715/2007 - 692/2008A

7,6 Stadsverkeer

4,9 Buitenweg

5,9 Gecombineerd

137 CO2-emissie (g/km)

137

CO2-emissie

(g/km)

Milieunorm

Euro 6

Transmissie: handgeschakeld,

zes versnellingen

Transmissie: semi-automatische transmissie met dubbele koppeling

DCT 6-traps

Aandrijving

Voorwielaandrijving

Diesel - 1.6 MultiJet 120

De innovatieve MultiJet II-dieselmotor van de 500X S-Design combineert uitstekende prestaties met lage verbruiks- en emissiecijfers. De verstuivers kunnen tot acht inspuitingen per cyclus uitvoeren, waarbij geavanceerde inspuitstrategie├źn als Injection Rate Shaping (IRS) voor een stillere en schonere verbranding met lagere emissies zorgen.
De innovatieve DCT 6-traps semi-automatische transmissie met dubbele koppeling staat garant voor snel en soepel schakelen zonder vermogensverlies.

120

Max. vermogen

kW (pk) bij t/min

88 (120) @ 3750

320

Max. koppel

Nm bij t/min

(320) @ 1750

186

Topsnelheid

(km/h)

10,5

Acceleratie

0 -100 km/h (sec.)

4,0

Brandstofverbruik

(l/100 km) - Volgens EU-norm 715/2007 - 692/2008A

4,4 Stadsverkeer

3,8 Buitenweg

4,0 Gecombineerd

106

CO2-emissie (g/km)

*Waarden voor versie met DCT semi-automatische transmissie

Milieunorm

Euro 6

Transmissie: handgeschakeld,

zes versnellingen

Transmissie: semi-automatische transmissie met dubbele koppeling

DCT 6-traps

Aandrijving

Voorwielaandrijving

Benzine - 1.4 Turbo MultiAir 170

Fiats MultiAir-motoren maken gebruik van elektro-hydraulisch bediende inlaatkleppen die werken op basis van een specifieke regelstrategie. Dit zorgt voor een optimale thermodynamische efficiency, wat zich in de praktijk vertaalt in een hoog koppel bij lage toerentallen en een gunstig brandstofverbruik.

De elektronisch gestuurde 9-traps automaat past de schakelkarakteristiek continu aan de rijomstandigheden en rijstijl van de bestuurder aan. Dankzij de innovatieve regelsoftware onderscheidt hij zich door een vlotte acceleratie, soepele schakelovergangen, maximaal rijcomfort en een hoge efficiency.

Dit systeem maakt gebruik van radar- en videosensoren om u te waarschuwen voor een dreigende botsing wanneer een te groot snelheidsverschil wordt waargenomen met een langzamer rijdende voorligger. Wanneer u zelf niet ingrijpt, activeert het systeem automatisch de remmen om een botsing te voorkomen of de gevolgen daarvan te beperken.

brake control Fiat 500X S-Design

Het optioneel verkrijgbare adaptieve cruise control-systeem maakt gebruik van radartechnologie om behalve een constante kruissnelheid ook een veilige afstand tot voorliggers te handhaven. Het systeem detecteert ook stilstaande voertuigen of andere obstakels op de weg en grijpt zo nodig in om een botsing te voorkomen.

Adaptive Cruise Control Fiat 500X S-Design

Het Blind Spot Assist-systeem van de 500X S-Design bewaakt constant de dode hoek aan de zijkant van de auto en waarschuwt u met oplichtende symbolen in de buitenspiegels wanneer hier een ander voertuig wordt waargenomen. Bij achteruit wegrijden uit een oprit of parkeervak haaks op de weg waarschuwt het systeem ook voor van opzij naderend verkeer.

blind spot assist 500X S-Design

Dit systeem waarschuwt u wanneer u mogelijk onbedoeld (zonder de richtingaanwijzers te bedienen) van rijstrook wisselt. Behalve met een waarschuwingssymbool in het instrumentenpaneel wordt u ook geattendeerd doordat het stuurwiel extra weerstand biedt tegen stuurbewegingen in de ongewenste richting.

lane assist Fiat 500X S-Design

Parkeersensoren en een achteruitrijcamera maken achteruit inparkeren en manoeuvreren een fluitje van een cent. Bij achteruit wegrijden uit een parkeervak haaks op de weg waarschuwt het dodehoekbewakingssysteem u bovendien voor langsrijdend verkeer.

telecamera posteriore Fiat 500X S-Design

Dankzij de gerichte toepassing van hogesterktestaal in de carrosserieconstructie heeft de 500X S-Design een bijzonder hoge torsiestijfheid. In combinatie met de geavanceerde MacPherson-wielophanging voor en achter zorgt dit voor een zeer goede handling en wegligging.

telaio sospensioni 500X S-Design
De rijmodusschakelaar biedt u de keuze uit drie verschillende instellingen om het rijgedrag van de 500X S-Design aan uw stemming of de rijomstandigheden aan te passen:Auto: Comfortabel rijgedrag en laag brandstofverbruikSport: Directe respons op gas-, rem- en stuurcommando's voor een sportieve rijstijl All Weather: Maximale veiligheid bij gladheid en slecht weer
500X S-Design drive mode selector

De ESC-stabiliteitsregeling houdt de 500X S-Design bij plotselinge uitwijkmanoeuvres en bij gladheid perfect bestuurbaar. Het systeem biedt daarnaast nog een reeks elektronische rijassistentiefuncties als ASR/MSR, Hill Holder, ABS+EBD, ERM en DST.

500X S-Design ESC comportamento stradale