Prestaties en veiligheid

Panda Cross 4x4 - TwinAir Turbo 90

De innovatieve TwinAir Turbo-benzinemotor van de Panda Cross is een toppunt van efficiëntie. De combinatie van een turbocompressor met een aanzienlijk kleinere motor (downsizing) maakt een verlaging van de CO2-emissie en het brandstofverbruik tot 30% mogelijk zonder dat dit ten koste gaat van het vermogen en de prestaties.

66

Max. vermogen

kW (pk) bij t/min

66 (90) / 5500

145

Max. koppel

Nm bij t/min

145 / 1900

167

Topsnelheid

(km/h)

12,0

Acceleratie van

van 0 - 100 km/h (sec.)

4,9

Brandstofverbruik

(l/100 km) - Volgens EU-norm 715/2007 - 692/2008A

Stadsverkeer 5,9

Buitenweg 4,3

Gecombineerd 4,9

114

CO2-emissie

(g/km)

*In ECO-modus

Milieunorm

Euro 6

Transmissie

handgeschakeld, vijf versnellingen

Allround bescherming

Frontairbags voor bestuurder en voorpassagier, zijairbags, gordijnairbags, ESC-stabiliteitsregeling, ASR-antidoorslipregeling, ABS-remsysteem en City Brake Control-noodstopsysteem: met de Panda Cross kun je met maximale veiligheid op avontuur.

Fiat Panda Cross veiligheid

Airbags voor alle inzittenden

De Panda Cross denkt aan het hele gezin. Daarom is hij standaard uitgerust met zes airbags: frontairbags voor de bestuurder en voorpassagier, twee zijairbags en twee gordijnairbags die ook de achterpassagiers beschermen.

Fiat Panda Cross airbags

Pas op je hoofd!

De Panda Cross zit vol slimme vondsten. Zo zijn de voorstoelen uitgerust met anti-whiplash-hoofdsteunen: deze bewegen bij een aanrijding van achteren automatisch naar het hoofd toe, waardoor het risico op nekletsel aanzienlijk wordt verkleind.

Panda Cross actieve hoofdsteunen

Geen paniek!

Een kat die plotseling oversteekt? Vertrouw op je Panda! Dankzij de ESC-stabiliteitsregeling blijft hij bij plotselinge uitwijkmanoeuvres bestuurbaar, terwijl de geïntegreerde remassistentiesystemen samen met de ABS-functie zorgen dat je veilig met volle kracht kunt remmen.

Fiat Panda Cross ESC

Niet te stoppen

Het 'Torque on Demand'-aandrijfsysteem van de Panda Cross maakt gebruik van twee differentieels en een elektronisch geregelde koppeling die het aandrijfkoppel over de voor- en achteras verdeelt. In combinatie met de ELD elektronische differentieelblokkering en een oploophoek van 24° zorgt dat ervoor dat er bijna geen terrein is dat de Panda Cross niet kan bedwingen.

Fiat Panda Cross 4x4 aandrijving

Noodrem

Iedereen ziet wel eens iets over het hoofd. Het City Brake Control-systeem van de Panda Cross niet. Dit noodstopsysteem grijpt bij snelheden tot 30 km/h automatisch in bij een dreigende botsing met een ander voertuig of tegen een obstakel.

Panda Cross City Brake Control

Veilig onder alle omstandigheden

Dankzij z'n onafhankelijke MacPherson-voorwielophanging en torsie-achteras onderscheidt de Panda Cross zich door een voortreffelijke wendbaarheid. De brede M+S All Season-banden garanderen voldoende grip onder alle rijomstandigheden.

Fiat Panda Cross wielophanging M+S-banden

Alles onder controle

De rijmodusschakelaar van de Panda Cross biedt je de keuze uit drie verschillende instellingen voor het 4x4-systeem:

AUTO: automatische verdeling van de aandrijfkracht over de voor- en achteras afhankelijk van de rijomstandigheden

OFF-ROAD: permanente vierwielaandrijving voor in het terrein, waarbij de wielen met de meeste tractie de meeste aandrijfkracht krijgen

GRAVITY CONTROL: voor het gecontroleerd afdalen van steile hellingen

Fiat Panda Cross rijmodusschakelaar

Afdaalassistentie

Gravity Control maakt door het afremmen van de afzonderlijke wielen en automatische regeling van de snelheid een gecontroleerde afdaling van een steile helling mogelijk. Zelfs op een losse ondergrond.

Fiat Panda Cross afdaalassistentie

Altijd maximale grip

De Panda Cross kan in elk terrein uit de voeten. Ook op een ondergrond die weinig grip biedt. Zijn ASR-systeem voorkomt doorslippen van de voorwielen tijdens optrekken of vaart minderen, terwijl het ELD-sperdifferentieel de aandrijfkracht naar de wielen met de meeste tractie stuurt.

Fiat Panda Cross ASR ELD