Selecteer uw auto

Bekijk de services voor uw auto

Vul hier in vier eenvoudige stappen de gegevens van uw auto in om te kijken welke aanbiedingen en services we speciaal voor u en uw auto beschikbaar hebben!

{{selectedModel.saleDescription|| 'Model'}}
{{selectedEngine.description| limitTo: 22}} {{selectedEngine.Fuel.description}} Motor
{{selectedMonths.description}} Maanden maanden
{{selectedKm.description}} Km Km
{{model.saleDescription}}
    Apparatuur
    {{equipment.description}}
    {{engine.description}} {{engine.Fuel.description}}
      {{month.description}} maanden
      {{km.description}} Km

      Voer het kenteken of chassisnummer van uw auto in en ontdek de diensten en speciale aanbiedingen die voor uw auto beschikbaar zijn!

      *Voertuig niet gevonden Het ingegeven voertuig is niet van het merk Fiat.
      BEVESTIGEN
      Toegang tot myFiat

      Ga naar uw persoonlijke zone en ontdek wat Fiat er voor u reserveert

      Toegang tot myFiat

      Registreer

      Wilt u nieuws, informatie en exclusieve aanbiedingen voor uw auto ontvangen?

      Registreer u nu op MyFiat!

      myFiat
      Dealers

      Dealers

      Bent u op zoek naar informatie of hebt u hulp nodig? Wilt u een offerte aanvragen of een afspraak maken? Neem contact met ons op. We staan voor u klaar!

      Zoek een dealer of werkplaats

      Klik op de kaart en zoek een dealer bij u in de buurt! ZOEK EEN DEALER

      Vraag om informatie of maak een afspraak

      Klantenservice

      Bij aanschaf van uw nieuwe auto hebt u recht op twee jaar fabrieksgarantie zonder kilometerbeperking. Deze gaat in op de dag dat de auto op uw naam wordt gezet (tenaamstellingsdatum) en omvat: 
      • 24 maanden garantie op alle eventuele fabricagefouten
      • 36 maanden garantie op de lak
      • 8 jaar garantie op doorroesten van de carrosserie van binnenuit
      Raadpleeg voor meer informatie over de voorwaarden, beperkingen en uitsluitingen het garantieboekje van uw auto.
      Op betaalde werkzaamheden bij een officiële merkdealer of erkende servicewerkplaats en door de dealer gemonteerde accessoires hebt u 24 maanden garantie zonder kilometerbeperking (m.u.v. slijtageonderdelen en verbruiksmaterialen).* 
      Deze garantie omvat:
      • Vervanging of reparatie van defecte onderdelen of accessoires die bij eerdere werkzaamheden zijn gemonteerd
      • Arbeidsloon
      *Alleen indien u hiervan een factuur kunt overleggen.
      Met de Extra Garantie van Mopar® Vehicle Care kunt u de standaard fabrieksgarantie uitbreiden met maximaal 5 jaar zonder kilometerlimiet en eigen risico. 
      U kunt zelf de garantieduur kiezen die het beste op uw wensen aansluit.
      Nee. Volgens de Nederlandse wet heeft u alleen 'recht op een deugdelijk product'. Hoe lang een product mee moet gaan, hangt af van het soort product.  In principe kunt u ervan uitgaan dat de fabrieksgarantie u een ruimere dekking geeft dan de wettelijke garantie.
      Dat hangt af van de leeftijd, kilometerstand en onderhoudshistorie van uw auto. Neem voor meer informatie contact op met onze klantenservice of raadpleeg uw dealer.
      Daarvoor bestaan verschillende mogelijkheden.
      Globaal kunt u kiezen uit:
      • 2 jaar met 30.000 - 60.000 - 80.000 km
      • 3 jaar met 45.000 - 90.000 - 120.000 km
      • 4 jaar met 60.000 - 120.000 - 160.000 km
      • 5 jaar met 75.000 - 150.000 - 200.000 km
      Neem voor meer informatie over de voordelen, dekking en voorwaarden contact op met onze klantenservice of uw dealer of ga naar defiatgarage.nl
      U kunt de Extra Garantie afsluiten zolang de standaard fabrieksgarantie van 24 maanden nog niet is verlopen, uw auto nog niet meer dan 60.000 kilometer heeft gereden en het onderhoud eraan is uitgevoerd volgens de richtlijnen in het instructieboekje.
      Op de website onder “Mopar Vehicle Protection” vindt u alle informatie over dekking en tarieven.
      U kunt deze garantie aanvragen bij uw dealer.
      De fabrieksgarantie biedt dekking voor de eerste twee jaar. De Extra Garantie biedt dekking voor de periode daarna, met een duur van maximaal 5 jaar. Zo kunt u in totaal 7 jaar zorgeloos van uw auto genieten.
      Mopar® Vehicle Protection biedt u diverse door FCA Netherlands B.V. goedgekeurde garantie- en onderhoudsservices die u de zekerheid geven dat uw auto de zorg en aandacht krijgt die hij verdient. U kunt er daarbij op vertrouwen dat:
      • Alle werkzaamheden aan uw auto worden uitgevoerd door speciaal door FCA opgeleide monteurs
      • Uitsluitend originele onderdelen worden gebruikt
      • Uitsluitend wordt gewerkt met de juiste gereedschappen en testapparatuur
      E.H.B.A., Eerste Hulp Bij Autopech, is onze eigen pechservice waarop u 24 uur per dag, 7 dagen per week kunt rekenen. Voor slechts € 44,95 per jaar bieden wij u de ServicePlus Pas aan die u dag en nacht in heel Europa verzekert van snelle en vakkundige hulp. Bovendien biedt de Service Plus Pas een aantal extra services.
      Klik hier voor meer informatie.
      De ServicePlus Pas geeft u, in heel Europa, recht op hulp in het geval van: 
      Autopech 
      Uitval van de bestuurder 
      Lekke band 
      Tanken van de verkeerde brandstof
      Lege accu
      Verloren of gebroken autosleutel 
      Ruitbreuk
      Daarnaast hebt u onder voorwaarden recht op een aantal extra services, waaronder bandreparatie, ruitreparatie, lampjes vervangen, vloeistoffen bijvullen en gratis APk bij onderhoud.

      Neem voor meer informatie contact op met onze klantenservice.
      Als uw auto niet kan worden gerepareerd binnen de door FCA vastgestelde reparatietijd plus 4 uur, kunt u voor een periode van maximaal vier werkdagen kosteloos de beschikking krijgen over een vervangende auto totdat uw eigen auto gereed is.
      Ook als uw auto als gevolg van een ongeval niet veilig verder kan rijden, hebt u recht op een vervangende auto voor dezelfde tijdsduur.
      Deze dienst wordt uitsluitend aangeboden via bemiddeling van onze klantenservice, die u doorverwijst naar een merkdealer, erkende servicewerkplaats of autoverhuurbedrijf. 
      Als u met kinderen reist, hebt u ook recht op eventuele wettelijk verplichte kinderzitjes.
      Natuurlijk. Als de garantietermijn voor uw auto is verlopen, kunt u bij de merkdealer of erkende servicewerkplaats tegen vergoeding een vervangende auto vragen ter overbrugging van de periode totdat uw eigen auto is gerepareerd.

      * Deze dienst wordt alleen aangeboden door deelnemende dealers en erkende servicewerkplaatsen die hiervoor over de benodigde vergunningen beschikken.
      Alle informatie over onderhoudsintervallen en de daaraan verbonden kilometerlimieten vindt u in het instructieboekje van uw auto. Let erop dat u alle beurten strikt volgens het daarin vermelde onderhoudsschema laat uitvoeren.
      Voor auto's jonger dan 5 jaar biedt Mopar® Vehicle Protection het Easy Care-onderhoudsprogramma met een variabele looptijd en kilometerlimiet aan. 
      Meer informatie over onze onderhoudsprogramma's vindt u hier.
      Wij adviseren alle onderhoud aan uw auto te laten uitvoeren bij een dealer of erkende servicewerkplaats. 
      Mocht u een beurt bij een ander garagebedrijf laten uitvoeren, bewaar dan altijd de rekening.
      Dat hangt af van de leeftijd, kilometerstand en onderhoudshistorie van uw auto. Neem voor meer informatie contact op met onze klantenservice of raadpleeg uw dealer.
      Dat hangt af van het model en type van uw auto, de kilometerstand en de looptijd van het programma dat u kiest. 
      Neem voor meer informatie over de voordelen, dekking en voorwaarden contact op met onze klantenservice of uw dealer.
      U kunt een Easy Care-onderhoudsprogramma afsluiten als u auto niet ouder is dan 5 jaar. Hebt u een oudere auto, dan kunt u gebruikmaken van het Original Care-programma.
      Op onze website vindt u een overzicht van de belangrijkste voordelen van Easy Care.
      Neem voor meer informatie over de dekking en voorwaarden contact op met onze klantenservice of uw dealer.
      Mopar® Vehicle Protection biedt u diverse door FCA Nederland B.V. goedgekeurde garantie- en onderhoudsservices die u de zekerheid geven dat uw auto de zorg en aandacht krijgt die hij verdient. U kunt er daarbij op vertrouwen dat:
      • Alle werkzaamheden aan uw auto worden uitgevoerd door speciaal door FCA opgeleide monteurs
      • Uitsluitend originele onderdelen worden gebruikt
      • Uitsluitend wordt gewerkt met de juiste gereedschappen en testapparatuur
      Mopar® Connect is het connectiviteitssysteem voor uw voertuig dat meer veiligheid biedt in geval van nood en dat u de vrijheid geeft om uw auto binnen handbereik te hebben. Mopar® Connect biedt u de servicediensten van my:Assistant en bewaking en bediening op afstand met de functies my:RemoteControl en my:Car. Voor toegang tot alle Mopar® Connect-services moet de activering per e-mail worden voltooid en moet de gratis Uconnect LIVE-app in Apple- of Google-stores worden gedownload.
      De services zijn toegankelijk via de Uconnect LIVE-app en kunnen dankzij het dataverkeer van de mobiele telefoon worden gebruikt.
      Welke Mopar® Connect-services zijn er?
      De Mopar® Connect-services variëren afhankelijk van de markt en van de uitrusting van de auto.
      Momenteel zijn de volgende applicaties beschikbaar:
      my:Assistant
      Hulp bij ongevallen
      Wegbijstand
      Hulp bij diefstal
      my:RemoteControl
      Auto zoeken
      Deurvergrendeling
      Waarschuwingen activeren (Zone waarschuwing, Snelheidswaarschuwing, Reminder)
      my:Car
      Live technische informatie van het voertuig (bandenspanning, brandstofpeil, etc)
      Mopar® Connect is beschikbaar op de volgende auto’s:

      Fiat
      Fiat 500
      Fiat 500X
      Fiat 500L

      Lancia Y
      Uconnect™ LIVE is een portal die u via het touchscreen van het Uconnect™-systeem toegang biedt tot een groot aantal handige apps. De functies en grafische vormgeving van deze apps zijn speciaal afgestemd op veilig gebruik in de auto. 
      Om Uconnect™ LIVE te kunnen gebruiken moet u het eerst vanuit de Google Play Store of Apple App Store downloaden en op uw smartphone installeren. Nadat uw smartphone met het Uconnect™-systeem verbinding heeft gemaakt en u bent ingelogd, hebt u toegang tot alle beschikbare diensten.
      Het aantal LIVE-services is heel groot en het aanbod verandert continu. 
      Voor sommige apps moet u een speciale account aanmaken (Twitter) of een betaald abonnement nemen (Deezer Premium). 
      Tot het huidige aanbod behoren onder andere: 

      my:Car
      eco:Drive
      Alfa Performance
      Jeep Skills
      Abarth Telemetry
      Efficient Drive
      Uconnect™ for Twitter
      Facebook Check In
      Deezer
      TuneIn
      Reuters
      TomTom LIVE (alleen voor Uconnect™-systemen met navigatie)
      • Fiat 500X
      • Fiat 500L
      • Fiat 500
      • Fiat 500S
      • Fiat Tipo Hatchback
      • Fiat Tipo Stationwagon
      • Fiat Doblò


      De volgende Uconnect™-systemen ondersteunen LIVE-services:
      • Uconnect 7" HD Nav LIVE
      • Uconnect 7" HD LIVE
      • Uconnect 6.5" Radio Nav LIVE
      • Uconnect 5" Radio LIVE
      • Uconnect 5" Radio Nav LIVE
      Uconnect™is een zogeheten infotainmentsysteem of multimediasysteem. In dit systeem zijn alle audio-, communicatie- en navigatiefuncties van uw auto samengebracht.
      Deze functies kunt u bedienen via het touchscreen in het dashboard, de toetsen op het stuurwiel of spraakcommando's. In sommige auto's bevindt zich op de tunnelconsole naast de bestuurdersstoel nog een multifunctionele draai/drukknop. 
      Het gehele systeem is zo ontworpen dat u alle functies op een begrijpelijke, vanzelfsprekende manier kunt vinden en gebruiken, zodat uw aandacht niet onnodig van het verkeer wordt afgeleid.
      Ga naar SETTINGS en selecteer de taal die u wilt instellen.
      Voor het updaten van het navigatiesysteem heeft FCA een speciale site ontwikkeld: maps.mopar.eu. Nadat u hier een account hebt aangemaakt en uw auto hebt geregistreerd, kunt u eenvoudig nagaan welke nieuwe kaarten er voor uw navigatiesysteem beschikbaar zijn.
      Dat kan, mits uw telefoon wordt ondersteund. Of dat het geval is, kunt u hier controleren.
      • Schakel Bluetooth op uw telefoon in
      • Druk op de knop PHONE bij het Uconnect™-scherm op het dashboard
      • Als er nog geen telefoon is gekoppeld, verschijnt er een venster waarin u wordt gevraagd of u een telefoon wilt koppelen
      • Selecteer YES en zoek uw telefoon in de lijst met gevonden Bluetooth-apparaten
      • Mogelijk wordt u gevraagd een pincode in te voeren: voer een code in en voer daarna dezelfde code in op uw telefoon
      • Het is mogelijk meerdere telefoons aan het Uconnect™-systeem te koppelen door op SETTINGS te drukken en vervolgens ADD DEVICE te selecteren.
      • Volg daarna de stappen op het scherm.
      • Na de laatste stap wordt u verzocht alle stappen te bevestigen om de verbinding tot stand te brengen. Klik op YES om te bevestigen.
      Na een update van het besturingssysteem van uw telefoon moet deze opnieuw aan het Uconnect™-systeem worden gekoppeld. Eerst moet u echter de huidige verbinding verwijderen:
      • Verwijder uw telefoon uit de lijst met gekoppelde apparaten op het Uconnect™-systeem
      • Verwijder het Uconnect™-systeem uit de lijst met gekoppelde apparaten op uw telefoon
      Wanneer u uw telefoon eenmaal aan het Uconnect™-systeem van uw auto hebt gekoppeld, maakt hij in principe voortaan automatisch verbinding zodra u het contact aanzet.
      Wanneer dit niet het geval is, kunt u de verbinding als volgt handmatig herstellen:
      • Druk op de knop APPS bij het Uconnect™-scherm op het dashboard
      • Selecteer SETTINGS en BLUETOOTH
      • Selecteer PHONE/BLUETOOTH op het scherm
      • Selecteer COORDINATED PHONES of AUDIO LINKS op het scherm
      • Selecteer uw telefoon in de lijst
      • Druk op CONNECT
      Mogelijk is de functie die dit toestaat in uw telefoon uitgeschakeld. Controleer bij de instellingen van uw telefoon of dit het geval is en schakel de functie voor automatisch verbinden zo nodig in. 
      Het kan ook zijn dat er een ander apparaat in de auto aanwezig is dat hoger staat op de lijst met gekoppelde Bluetooth-apparaten. In dat geval maakt Uconnect™ bij het inschakelen van het contact automatisch verbinding met dit apparaat en niet met uw telefoon.
      Als er meerdere apparaten aan het Uconnect™-systeem zijn gekoppeld, maakt het systeem verbinding met het apparaat dat het hoogste staat op de lijst met gekoppelde Bluetooth-apparaten. Dit is altijd het apparaat dat het laatst aan de lijst is toegevoegd.
      Nee, met deze knop op het stuurwiel kunt u alleen de spraakbediening voor de RADIO- en MEDIA-functies activeren.
      De spraakbediening voor de telefoon kunt u activeren met de knop PHONE, die zich eveneens op het stuurwiel bevindt.
      Na het aansluiten van het apparaat met de muziek die u wilt afspelen heeft het spraakbedieningssysteem enige tijd nodig om alle bestanden te synchroniseren. 
      Hoelang dat duurt is afhankelijk van de hoeveelheid muziek die moet worden geladen.
      Om te bellen met behulp van spraakcommando's, doet u het volgende:
      • Druk op de knop PHONE op het stuurwiel om toegang te krijgen tot de telefooncommando's
      • Wacht een paar seconden om het systeem de tijd te geven het telefoonboek te laden
      Als uw telefoonboek meer dan 1000 contacten bevat, kunt u deze functie niet gebruiken.
      De nauwkeurigheid van spraakherkenning is afhankelijk van verschillende factoren, zoals achtergrondgeluid, accent van de spreker en de beschikbare opdrachten. Hierdoor kan het voorkomen dat het systeem zo nu en dan een commando verkeerd interpreteert en iets anders doet dan u zegt.
      • Download de Uconnect™ LIVE-app vanuit de Google Play Store of Apple App Store
      • Koppel uw telefoon via Bluetooth met het Uconnect™-systeem en open de app
      • Druk op de knop APPS: er verschijnt een lijst met apps voor de beschikbare diensten
      • Gedetailleerde aanwijzingen vindt u in de installatiegids die u hier kunt downloaden.
      Uconnect™ LIVE-services zijn beschikbaar in de volgende landen: Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Portugal, Verenigd Koninkrijk, Ierland, Denemarken, Zweden, Finland, Estland, Letland, Litouwen, Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Slovenië, Roemenië, Bulgarije, Griekenland, Cyprus en Malta.
      De toegang tot internet vanuit uw auto via Uconnect™ LIVE verloopt via de mobiele databundel van uw smartphone. Uw telefoon moet daarom via Bluetooth met het Uconnect™-systeem zijn verbonden. 
      De apps verbruiken over het algemeen veel data en wanneer u gebruikmaakt van roaming in het buitenland, gaat dit gepaard met extra kosten. Bij uw telefoonprovider kunt u informeren welke tarieven er hiervoor in rekening worden gebracht. 
      De meeste providers hebben ook speciale buitenlandbundels die u tijdelijk kunt inschakelen.
      De meeste Uconnect™ LIVE-services zijn gratis. U betaalt alleen voor de kosten van mobiel dataverkeer. 
      Voor sommige apps moet u wel een speciale account aanmaken (Twitter) of een betaald abonnement nemen (Deezer Premium).
      De telefoon waarmee Uconnect™ LIVE wordt geactiveerd, wordt geregistreerd als Master. 
      Via deze telefoon kunt u bij de optie FRIENDS drie anderen uitnodigen voor toegang tot de LIVE-services, direct via uw toestel of via uw persoonlijke omgeving op DriveUconnect.eu.
      Degenen die u uitnodigt ontvangen een e-mail waarin staat dat ze als gastgebruiker toegang krijgen tot Uconnect™ LIVE in uw auto. 
      Gelijktijdig gebruik van de LIVE-services is echter niet mogelijk: slechts één gebruiker tegelijk kan van de diensten gebruikmaken. 
      Via de Master-telefoon kunt u gastgebruikers ook weer verwijderen, maar ze kunnen ook zelf hun account uit de lijst wissen.
      Waarschijnlijk staat de telefoon van de vorige eigenaar nog als Master in het systeem. Om deze te laten verwijderen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
      Eventuele vervaldatums van de diensten kunt u opzoeken in de Uconnect™ LIVE-app zelf of in uw persoonlijke omgeving op DriveUconnect.eu.
      Het systeem laat u via meldingen op het Uconnect™-scherm weten wanneer er updates beschikbaar zijn. 
      Wanneer zo'n melding verschijnt, kunt u de updates direct downloaden of aangeven dat u dit op een later tijdstip wilt doen, net als op uw smartphone. 
      Zolang u de update nog niet hebt geïnstalleerd, verschijnt de update-melding telkens weer na het opnieuw opstarten van het systeem. 
      Kritieke updates worden automatisch gedownload zodra het systeem verbinding maakt met internet. In alle andere gevallen moet u de updates handmatig uitvoeren.
      Ja dat kan. U kunt updates downloaden via elke internetverbinding, dus ook via Wi-Fi en hotspots.
      De omvang van de download staat altijd in het installatiebericht vermeld.
      De Text-to-Speech-functie voor spraaksynthese ondersteunt slechts één taal tegelijk. 
      Deze taal kunt u eventueel wijzigen via het menu SETTINGS (instellingen).
      Voor meertalige apps zoals Reuters leest het systeem alleen de teksten voor die zijn geschreven in de ingestelde taal.
      Ja, natuurlijk. Alle standaardfuncties kunt met spraakcommando's bedienen.
      De volgende systemen bieden specifieke ondersteuning voor spraakbediening:
      • Uconnect 6.5" Radio Nav LIVE
      • Uconnect 5" Radio LIVE
      • Uconnect 5" Radio Nav LIVE.
      Uconnect™ LIVE is sinds 2015 voor bepaalde modellen en markten beschikbaar. 
      Bij aanschaf van een nieuwe auto met Uconnect™ LIVE ontvangt u een e-mail waarin staat uitgelegd hoe u het systeem kunt activeren en de beschikbare diensten kunt gebruiken.
      Als uw smartphone Uconnect™ LIVE ondersteunt, kunt u de app gratis downloaden vanuit de Google Play Store of Apple App Store in de volgende landen: 
      Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Portugal, Verenigd Koninkrijk, Ierland, Denemarken, Zweden, Finland, Estland, Letland, Litouwen, Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Slovenië, Roemenië, Bulgarije, Griekenland, Cyprus en Malta.
      Dat is eenvoudig: ga naar SETTINGS (instellingen) en pas de taal aan zoals u dat voor al uw andere apps zou doen.
      my:Car geeft het brandstofniveau weer op basis van de laatste rit waarbij uw smartphone op het Uconnect™-systeem was aangesloten. De gegevens van uw auto en de app worden gesynchroniseerd wanneer u het contact uitzet en daarbij voorzien van de datum en het tijdstip waarop ze worden overgedragen. 
      Als u bij uw laatste rit niet op het Uconnect™-systeem aangesloten bent geweest, zijn de gegevens in my:Car nog niet bijgewerkt met de reële gegevens. 
      Om verwarring te voorkomen, staat naast de weergegeven waarden altijd de datum van de analyse vermeld, zowel bij de webversie en als op de mobiele app.
      Alle USB-sticks met een geheugen van 64 GB of minder.
      Blue&Me is een multimediaplatform voor de auto waarmee u onderweg kunt bellen, sms-berichten lezen, muziek selecteren en het navigatiesysteem bedienen. 
      Veilig handsfree, zonder uw handen van het stuur te hoeven halen. 
      Het systeem, dat vaak aanwezig is op modellen die nog geen Uconnect™ hebben, is alleen te gebruiken in combinatie met een ondersteunde telefoon.
      Klik hier voor meer informatie.
      In dat geval kunt u bij uw dealer een duplicaatcode aanvragen die binnen een week wordt opgestuurd. 
      Neem een legitimatiebewijs en het kentekenbewijs van uw auto mee.
      Aan deze dienst zijn kosten verbonden.
      Uconnect™ LIVE wordt ondersteund door smartphones die voldoen aan de volgende minimum vereisten:
      • Bluetooth 2.1 of hoger + EDR
      • Android-toestellen: besturingssysteem Android 4.0 of hoger
      • Aanbevolen schermresoluties: 480x800, 540x960, 720x1280 en 1080x1920.
      • iPhones: besturingssysteem iOS 7.0 of hoger.
      • Aanbevolen schermresoluties: 640x960, 640x1136, 750x1334 en 1080x1920.
      De services kunnen worden geactiveerd op de geactiveerde auto’s die verkocht zijn in Frankrijk, Spanje, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Italië, België, Nederland, Oostenrijk, Zwitserland, Polen en Portugal.
      Raadpleeg de voertuigconfigurator om na te gaan welke specifieke services voor uw model beschikbaar zijn. De activering van de services kan worden uitgevoerd bij de erkende dealers. Wanneer u uw nieuwe auto ophaalt, helpt de dealer u bij de eerste activeringsfase.
      Natuurlijk, de Mopar® Connect-services zijn zonder beperkingen actief in alle landen van de Europese Unie en Zwitserland, met uitzondering van de My:Assistantservices Hulp bij ongevallen en Wegbijstand. Hiervoor is de dekking afhankelijk van het land waarin het voertuig is verkocht. Raadpleeg voor meer details het deel beschikbaarheid van de Mopar® Connect-services.
      Een aantal services zijn enkel beschikbaar voor bepaalde modellen en in bepaalde landen. Raadpleeg voor meer details de beschikbaarheid van de Mopar® Connect-services.
      De My:Assistant-services van Mopar Connect bieden u 24 uur per dag hulp bij een ongeval, pech of diefstal van het voertuig.
      De service maakt het mogelijk om hulp te ontvangen bij een krachtige botsing die door het voertuig gedetecteerd wordt.
      De meldkamer belt de persoonlijke contacten* die tijdens de registratie zijn opgegeven om u te helpen. Het voertuig wordt gelokaliseerd en zo nodig kan de operator van my:Assistant hulp inroepen op de plaats van het ongeval. Indien de meldkamer geen van de door u opgegeven nummers kan bereiken, wordt een waarschuwings-sms naar het eerste persoonlijke nummer gestuurd en worden de hulpdiensten gewaarschuwd.
      Het gratis nummer is ook beschikbaar in de Uconnect LIVE-app. Druk hiervoor op de knop «Bellen» in het speciale deel van my:Assistant.

      *Het aantal tijdens de registratie opgegeven persoonlijke contacten is afhankelijk van het land waarin het voertuig is verkocht.
      Zo nodig kunt u na een ongeval via de Uconnect LIVE-app het nummer van Hulp bij ongevallen bellen. Een operator van my:Assistant lokaliseert de auto en activeert zo nodig de hulpdiensten voor hulp op de plaats van het ongeval.
      De oproepen die u via de Uconnect LIVE-app uitvoert, zijn ook in het buitenland gratis, als ze via het gratis nummer worden uitgevoerd. Indien het gratis nummer niet actief is of niet correct werkt wegens problemen van de telefoonaanbieder, kunt u contact opnemen met het vaste netnummer dat beschikbaar is voor alle My:Asssitant-services. In dat geval zijn de telefoonkosten afhankelijk van de telefoonaanbieder.
      Bij pech kunt u de Uconnect LIVE-app gebruiken door op de knop «Bellen» in het speciale deel van my:Assistant te drukken om direct contact op te nemen met de Wegbijstand van FCA. De operator lokaliseert de auto en zorgt er zo nodig voor dat een pechhulpwagen naar de plek wordt gestuurd volgens de voorwaarden van uw Wegbijstand van FCA.
      Indien het voertuig een ongeautoriseerde sleepactie detecteert, wordt direct contact met u opgenomen door een operator van my:Assistant
      Als de operator van my:Assistant geen van de door u opgegeven nummers* kan bereiken, dan waarschuwt hij u via een sms.
      Zodra de diefstal bij de politie is aangegeven, worden de veiligheidsprocedures gestart om het voertuig terug te brengen, waaronder de startblokkering. Voor meer veiligheid en om het werk van de politie niet te belemmeren, is de plaatsbepaling van het voertuig op uw Uconnect LIVE-app en op de website niet meer toegankelijk. Bovendien kunt u rechtstreeks contact opnemen met de meldkamer via het nummer van Hulp bij diefstal in het deel van my:Assistant van de Uconnect LIVE-app. Het nummer wordt ook in uw persoonlijke omgeving van de website weergegeven.
      Bovendien kan de auto een eventuele loskoppeling van de accu of manipulatie van het systeem detecteren. In dat geval stuurt het voertuig een bericht, maar hij stuurt de waarschuwing niet door naar de meldkamer van Hulp bij diefstal.
      Als het voertuig met een volumetrisch alarm is uitgerust, stuurt de auto bij inschakeling van het alarm een bericht, maar hij stuurt de waarschuwing niet door naar de meldkamer van Hulp bij diefstal.

      *Het aantal tijdens de registratie opgegeven persoonlijke contacten is afhankelijk van het land waarin het voertuig is verkocht.
      Deurvergrendeling is de functie van my:RemoteControl waarmee de deuren van uw voertuig op afstand kunnen worden vergrendeld en ontgrendeld.
      De service vereist de invoer van de pincode die u tijdens de activering van de services heeft ingesteld.
      Om de deuren op afstand te vergrendelen en ontgrendelen moeten alle deuren van het voertuig gesloten zijn, moet de motor zijn afgezet en moet het voertuig in een gebied staan dat gedekt wordt door GPS en door het mobiele netwerk.
      Deze service is beschikbaar op voertuigen die met een volumetrisch alarm zijn uitgerust.
      De services van Waarschuwingen activeren waarschuwen u via e-mail en/of met een pushbericht, afhankelijk van een aantal standaardinstellingen zoals het geografische gebied of de snelheid. Als u Zone waarschuwing inschakelt, kunt u telkens als het voertuig een bepaald gebied in of uit rijdt een bericht ontvangen. Gebruik de kaart op het webportaal of de Uconnect LIVE-app in het deel my:RemoteControl om het gebied in te stellen.
      Door Snelheidswaarschuwing in te schakelen waarschuwt het voertuig u telkens als een vooraf ingestelde snelheidslimiet wordt overschreden.
      Met de Reminder-functie kunt u bovendien op gekozen dagen telkens als u de auto parkeert en achterlaat een bericht ontvangen dat u eraan herinnert om niets in de auto te laten liggen. Geef aan wat u niet wilt vergeten en selecteer de dagen waarop u de waarschuwing wilt ontvangen via de Uconnect™ LIVE-app in het deel dat gewijd is aan my:RemoteControl.
      De services van Waarschuwingen activeren zijn alleen beschikbaar als het voertuig zich in een gebied bevindt met dekking van GPS en van het mobiele netwerk.
      U kunt voor elke service kiezen of u de berichten via e-mail, sms of pushbericht op de Uconnect LIVE-app wilt ontvangen. Om de instellingen te wijzigen gaat u naar uw persoonlijke omgeving op de website driveuconnect.eu en klikt u op Mopar® Connect. Selecteer ‘Instellingen’ en kies welke waarschuwingen u wilt ontvangen. Voor elke service is het verplicht om minstens één waarschuwingskanaal te selecteren. De waarschuwingen van de Hulp bij ongevallen-service kunnen om veiligheidsredenen niet worden uitgeschakeld. De waarschuwingen van Hulp bij diefstal kunnen worden uitgeschakeld in het deel my:Assistant.
      Indien het voertuig voor reparatie in een werkplaats verblijft of als hij met afgezette motor wordt verplaatst, bijvoorbeeld als het voertuig wordt gesleept of per trein of boot wordt vervoerd, kan de service van de waarschuwingen van Hulp bij diefstal worden uitgeschakeld. Door de Hulp bij diefstal-service uit te schakelen, wordt u bij diefstal niet door de operator van my:Assistant gebeld, maar de nummers van Hulp bij diefstal op de website driveuconnect.eu en op de mobile app Uconnect LIVE blijven actief.
      Om de service voor het uitschakelen van Hulp bij diefstal te activeren of te deactiveren, gaat u naar uw persoonlijke Mopar® Connect-omgeving via de website driveuconnect.eu en daarna naar het deel my:Assistant.
      De service voor het uitschakelen van Hulp bij diefstal kan maximaal 30 dagen achter elkaar worden geactiveerd. Indien een langere periode nodig is, kan de service worden onderbroken en kan een nieuwe tijdsperiode worden ingesteld.
      De erkende dealers en werkplaatsen kunnen deze modus niet activeren of deactiveren.
      Ja, de plaatsbepaling van het voertuig kan op elk moment worden uitgeschakeld met de Privacy Mode-service door de instructies in het instructieboekje van de auto of op de sticker op de zonneklep van het voertuig te volgen. Raadpleeg voor meer informatie het online-instructieboekje.
      Voor uw veiligheid kan Privacy Mode niet worden geactiveerd voor de my:Assistant-services.
      De service ‘Auto zoeken’ kan u de bijgewerkte positie van uw voertuig geven. Indien het voertuig zich niet in een gebied bevindt met dekking van het mobiele netwerk, bijvoorbeeld in een ondergrondse garage, dan wordt de positie die het laatst door het voertuig verzonden is weergegeven.
      De my:Car-service, in de Uconnect LIVE-app en op de website driveuconnect.eu, geeft belangrijke informatie over uw voertuig zoals het brandstofpeil, het accupeil, de bandenspanning en de status van de deuren. Het accupeil, het brandstofpeil en de bandenspanning worden in realtime bijgewerkt tijdens het rijden van het voertuig, maar de waarden kunnen verschillen van de waarden op het instrumentenpaneel. Als het voertuig stil staat en de motor niet wordt gestart, wordt het accupeil eenmaal per 24h bijgewerkt. De status van de deuren wordt bij elke statusverandering bijgewerkt.
      Als u bovendien ook de LIVE-services heeft ingeschakeld, kunt u de controlelampjes controleren, die eventueel in het voertuig oplichten. Daarvoor wordt gerefereerd aan de laatste rit waarin uw mobiele telefoon op de radio van het voertuig was aangesloten en de LIVE-services waren ingeschakeld.
      Als u een auto met Mopar® Connect koopt, zijn de services 12 maanden bij de kosten van het voertuig inbegrepen vanaf de begindatum van de garantie van het voertuig. Als u echter een auto van FCA bezit en Mopar® Connect als accessoire wilt aanschaffen, dan is het gebruik van de service gedurende 12 maanden inbegrepen bij de kosten van het apparaat. Na de eerste 12 maanden kunt u kiezen of u de services tegen betaling nog een jaar wilt verlengen. Ga voor meer informatie over de verlenging naar een erkende dealer.
      Ga voor het verlengen van de services naar een erkende dealer.
      Raadpleeg voor de weergave van de vervaldatum van het abonnement op de Mopar® Connect-services, het deel ‘Status services’ in de Uconnect LIVE-app of in de persoonlijke omgeving van de website driveuconnect.eu
      De Mopar® Connect services my:RemoteControl en my:Assistant (in de automatische modus) baseren zich op mobiele netwerken en op plaatsbepalings- en satellietsystemen. Als het voertuig zich dus in afgelegen gebieden bevindt, dan kan de slechte ontvangst ervoor zorgen dat de services niet volledig worden uitgevoerd. Als er geen dekking van het telefoonnetwerk en GPS is, zijn de Mopar Connect-services niet beschikbaar.
      Als u al een auto van de FCA-groep bezit, zijn de Mopar® Connect-services als accessoire beschikbaar op bepaalde modellen. Controleer bij uw dealer of uw auto compatibel is met Mopar® Connect.
      Als u een voertuig dat met de Mopar® Connect-services is uitgerust verkoopt, moet de inschrijving op de services worden geannuleerd. Log in via de website driveuconnect.eu en ga naar het portaal Mopar® Connect om de inschrijving van uw account op de Mopar® Connect-services te annuleren. Ga naar het deel ‘Servicestatus’ en klik op ‘Beëindigen’. Als de service door de nieuwe koper wordt geactiveerd, zal deze beschikbaar zijn tot de vervaldatum van de services. Neem zo nodig contact op met de klantenservice.
      Geen probleem! Onze klantenservice is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar voor hulp bij pech onderweg.
      Bel het gratis* servicenummer 00 800 342 800 00, dat bereikbaar is vanuit heel Europa.

      * Raadpleeg uw telefoonprovider voor informatie over de eventuele kosten voor mobiel bellen en/of bellen vanuit het buitenland.
      Een terugroepactie is een campagne waarbij de fabrikant modellen van een bepaald type of bouwjaar terugroept naar de dealer om deze auto's op een specifiek onderdeel te laten controleren en zo nodig te laten aanpassen om de veiligheid en betrouwbaarheid ervan te kunnen blijven garanderen.
      Wanneer een terugroepactie voor uw auto van toepassing is, krijgt u hierover een brief waarin alles staat wat u moet weten.
      Zodra u een brief over een terugroepactie ontvangt, moet u zo snel mogelijk contact opnemen met uw dealer of erkende servicewerkplaats om een afspraak te maken voor het laten nakijken van uw auto.
      Een overzicht van alle dealers en erkende servicewerkplaatsen vindt u hier.
      Wanneer u belt voor het maken van een afspraak, zorg dan dat u het chassisnummer van uw auto bij de hand hebt. U vindt dit nummer op het kentekenbewijs.
      Nee. Aan terugroepacties zijn vanzelfsprekend geen kosten verbonden.
      Dat hangt ervan af hoelang u uw auto kwijt bent.
      Bij het maken van de afspraak kan de receptionist u precies vertellen hoelang het nakijken en eventueel aanpassen van uw auto duurt en of u een vervangende auto kunt krijgen.
      Om erachter te komen of er momenteel terugroepacties voor uw auto lopen, kunt u bellen met ons servicenummer 00 800 342 800 00 of contact opnemen met uw dealer of erkende servicewerkplaats. 
      Zorg dat u het chassisnummer van uw auto bij de hand hebt. Dit nummer vindt u op het kentekenbewijs.
      Als de auto waarvoor de terugroepactie geldt niet meer van u is, zou u ons helpen dit aan ons door te geven via 
      Customercare.holland@fcagroup.com

      Wij bedanken u bij voorbaat voor uw medewerking.
      Mopar® Vehicle Protection biedt u diverse door FCA Netherlands B.V. goedgekeurde garantie- en onderhoudsservices die u de zekerheid geven dat uw auto de zorg en aandacht krijgt die hij verdient. U kunt er daarbij op vertrouwen dat:
      • Alle werkzaamheden aan uw auto worden uitgevoerd door speciaal door FCA opgeleide monteurs
      • Uitsluitend originele onderdelen worden gebruikt
      • Uitsluitend wordt gewerkt met de juiste gereedschappen en
      Dat is heel eenvoudig: Niemand kent uw auto zo goed als degene die hem heeft ontworpen en gebouwd.
      Originele onderdelen komen voort uit de ontwikkeling van innovatieve technologieën en een constant streven naar kwaliteitsverbetering. 
      Om de betrouwbaarheid, het comfort, de prestaties en de veiligheid van uw auto te waarborgen, worden onze onderdelen bovendien onderworpen aan rigoureuze testprogramma's, vanaf de ontwikkelingsfase tot het moment dat ze fabriek verlaten.
      Ja, u kunt banden met een verschillende snelheidsindex op uw auto laten monteren. 
      Zolang ze maar zelfde maat hebben en de snelheidsindex minimaal overeenkomt met hetgeen door de fabrikant voor uw auto is voorgeschreven.
      Dat hangt ervan af of de maat van de banden die u wilt laten monteren voor uw auto is goedgekeurd. Voor informatie over de bandenmaten die voor uw auto geschikt zijn, kunt u contact opnemen met uw dealer.
      De aanduiding 'M+S' op de zijkant van een band staat voor 'Mud & Snow' (modder en sneeuw). Vaak zijn deze banden geschikt voor gebruik in winterse omstandigheden, maar dat hoeft niet altijd. De aanduiding M+S komt zelfs voor op zomerbanden. Een winterband 
      is herkenbaar aan het sneeuwvloksymbool: een berg met drie pieken met daarin een sneeuwkristal. Dit symbool geeft aan dat de band meer grip biedt op besneeuwde wegen en staat ook op vierseizoenenbanden (die ook vaak 'all weather'- of 'all season'-banden worden genoemd).
      Alle informatie over het gebruik van de Fix&Go-bandenreparatieset vindt u in het instructieboekje van uw auto. Lees in elk geval altijd eerst de aanwijzingen op de compressor van de set zelf voordat u deze gebruikt!
      Het complete accessoireaanbod vindt u op deze website onder ACCESSOIRES. 
      Selecteer uw model, login in uw persoonlijke omgeving en pas uw auto online aan. 
      Wanneer u uw auto registreert, vindt u hier ook een aanbod met speciale aanbiedingen.
      Omdat het belangrijk is uw auto toe te vertrouwen aan degenen die hem tot in het kleinste detail kennen. 
      Originele accessoires zijn optimaal afgestemd op alle mechanische en elektronische onderdelen van uw auto. 
      Ze worden onderworpen aan nauwgezette controles om u een maximum aan stijl, comfort, prestaties en veiligheid te garanderen, ook op lange termijn.
      De vragen en antwoorden op deze pagina moeten als algemene informatie worden beschouwd. Mogelijk zijn ze niet volledig correct en voor FCA Italy S.p.A. zijn ze niet wettelijk bindend. Raadpleeg altijd de Algemene voorwaarden van het contract dat u heeft ondertekend.
      Ciao Fiat

      Servicenummer

      Bel gratis* het Fiat-servicenummer 00 800 3428 0000 voor informatie over onze producten en diensten.
      U kunt ook de toetsencombinatie 00 800 Fiat 0000 gebruiken.

      *Raadpleeg uw telefoonprovider voor informatie over de eventuele kosten voor mobiel bellen en/of bellen vanuit het buitenland.
      Ciao Fiat Social

      Social

      Volg @FiatNederland voor nieuws en informatie over Fiat of stuur een tweet of privébericht naar @FiatNederland.

      Download het instructieboekje

      Het instructieboekje van uw auto is ook als PDF-bestand beschikbaar. Download het hier, zodat u het altijd op uw computer, smartphone en tablet bij de hand hebt!