Arrivederci grijs!

 

 

ITALIË. HET LAND VAN DE KLEUREN. FIAT. HET MERK VAN DE KLEUREN. Met een radicale koerswijziging om zijn nieuwe merkimago te versterken, heeft Fiat besloten zijn auto's kleurrijker te maken en te stoppen met het maken van grijze auto's.
• Met zijn nieuwe kleurenbeleid zet Fiat de toon in de auto-industrie
• Het nieuwe kleurenpalet is geïnspireerd op de kleuren van Italië: Sea of Italy, Sun of Italy, Earth of Italy en Sky of Italy.
• Het eerste model dat in deze nieuwe kleuren wordt aangeboden is de 600e La Prima
• Met een duik in een verfbad geeft Fiat CEO Olivier Francois de aftrap voor het nieuwe kleurenbeleid

Fiat heeft het radicale besluit genomen om te stoppen met het maken van grijze auto's. Door zijn auto's meer kleur te geven, wil het merk zijn Italiaanse roots benadrukken en de dolcevita-beleving als nieuwe merkwaarde bekrachtigen.

Het nieuw ontwikkelde kleurenpalet is dan ook geïnspireerd op de kleuren van Italië: Sea of Italy, Sun of Italy, Earth of Italy en Sky of Italy. Kleuren die op hun beurt Fiat weer van inspiratie voor zijn auto's hebben voorzien. Met deze nieuwe kleurenkeuze wil Fiat zijn modellen een extra onderscheidend element geven en zijn nieuwe merkimago onderstrepen.

Het nieuw ontwikkelde kleurenpalet is geïnspireerd op de kleuren van Italië: Sea of Italy, Sun of Italy, Earth of Italy en Sky of Italy. Kleuren die op hun beurt Fiat weer van inspiratie voor zijn auto's hebben voorzien.

 

 

“We hebben de regels doorbroken: we hebben besloten om geen grijze Fiats meer te maken. Met dit radicale, ontwrichtende besluit willen we Fiat's voortrekkersrol als merk dat staat voor vreugde, kleur en optimisme verder versterken. Italië is een land van kleuren en dat geldt vanaf vandaag ook voor de auto's van Fiat”, aldus Olivier Francois, Chief Executive Officer van Fiat en Global Chief Marketing Officer van Stellantis. “Met deze keuze dragen we naar het publiek de dolcevita-beleving als nieuwe merkwaarde uit en benadrukken we het Italiaanse dna van het merk. Fiat wil mensen inspireren om optimistisch en positief in het leven te staan en dit zal dan ook een van de missies zijn van de nieuwe Fiat 600e als elektrische gezins- en vriendenauto.”

Video
Gezeten achter het stuur van de nieuwe Fiat 600e, neemt Fiat CEO Olivier Francois een duik in een kleurenbad onder het motto 'ITALIË. HET LAND VAN DE KLEUREN. FIAT. HET MERK VAN DE KLEUREN'.
Bekijk hier de video.

Het huidige modellenprogramma van Fiat, dat bestaat uit de 500, 500e, 500X, Panda en de niet meer in Nederland leverbare Tipo, is verkrijgbaar in een groot aantal verschillende kleuren. Daartoe behoren onder andere Bianco Gelato wit, Arancio Sicilia oranje, Arancio Paprika oranje, Rosso Passione rood, Blu Dipinto di Blu blauw, Blu Italia blauw, Blu Venezia blauw, Verder Rugiada groen, Verde Foresta groen, Rose Gold goud en Nero Cinema zwart, stuk voor stuk kleuren die met hun Italiaanse namen het dolcevita-gevoel en de schoonheid van het Italiaanse landschap weerspiegelen.