FIAT Grande Panda viert 30 jaar “Boombastic” met Shaggy

   

FIAT en Shaggy brengen samen een moderne versie van de hit uit. De nieuwe single en videoclip markeren het begin van een nieuw hoofdstuk voor FIAT. De Grande Panda staat symbool voor de wedergeboorte van het merk. Een gezinsauto met een flexibele, multi-energieplatform. Toegankelijk, veelzijdig en klaar voor de toekomst.

Olivier Francois, CEO van FIAT en Global CMO van Stellantis: “De 30ste verjaardag van ‘Boombastic’ is het perfecte moment voor een frisse interpretatie. ‘Pandastic’ is een vrolijke, disruptieve campagne. Een wereldhit voor een wereldauto. Een iconisch geluid voor een iconisch design. Dank aan Shaggy voor zijn blijvende samenwerking.”

Shaggy voegt toe:

“FIAT en ‘Boombastic’ delen een gedurfde stijl en blijvende impact. Deze samenwerking viert dat met dezelfde energie en creativiteit als het origineel.”

De Grande Panda grijpt terug naar de jaren ’80. Met een retro-futuristisch design en een moderne, duurzame visie. Een elektrische stadsauto met karakter, voor een “Pandastic” prijs. De auto combineert compacte afmetingen (3,99 m lang, 1,57 m hoog, 1,76 m breed) met verrassend veel binnenruimte. De automatische transmissie zorgt voor een soepele rit. Het interieur bevat slimme details, zoals een dashboard geïnspireerd op bamboe en een pixelthema dat verwijst naar het Lingotto-gebouw.

Een opvallend detail: de intrekbare spiraalkabel. Praktisch en schoon opladen, op z’n FIATs.

De commercial, geproduceerd door Movie Magic, is kleurrijk en ritmisch. Regisseur Joseph Kahn zet de Grande Panda neer als dé auto voor het stadsleven. Italiaans design, compact, inclusief en duurzaam.

Deze video vormt ook de inspiratie voor FIAT’s nieuwste commercial, ter ere van 45 jaar Panda.